Per accedir a l'aplicació, simplement cal accedir a l'adreça que hem desat en instal·lar-la.
És útil utilitzar un escurçador d'adreces, tipus ja.cat, per tal que els docents i l'alumnat hi puguin accedir fàcilment o crear un subdomini al domini de centre, tipus trapp.institut.cat.
El primer cop que s'obre, apareix la pàgina de configuració. En aquesta pàgina, es crea el full de càlcul que farà de base de dades. És el full de càlcul on s'anirà desant tota la informació.
Tal com explica l'aplicació, cal fer una còpia de la plantilla, moure-la a la carpeta que considerem millor, canviar-li el nom i copiar el seu enllaç.
Cal indicar aquest enllaç en la mateixa aplicació. D'aquesta manera, l'aplicació ja quedarà configurada.
És important tenir en compte que l'usuari que faci aquesta configuració serà l'usuari assignat com a Administrador. Més endavant es podran afegir més administradors.
En confirmar l'administrador, apareixerà el botó Entrar a TRapp
Si es fa clic al botó Entrar a TRapp, o bé es recarrega la pàgina, o ja es mostra l'aplicació. De moment no hi ha definits ni docents ni alumnes, per tant, mostra que no hi ha alumnes assignats. Ara cal afegir la informació per poder començar a utilitzar-la.